Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

The original Leaping Bunny



Το παραπάνω σήμα υπάρχει σε προϊόντα επιχειρήσεων που ακολουθούν διεθνή πρότυπα για καλλυντικά και απορρυπαντικά, δηλ δεν κάνουν ή δεν χρησιμοποιούν συστατικά για τα οποία έχουν γίνει πειράματα σε ζώα (cruelty-free). Στην Ευρώπη, υπάρχουν δύο ξεχωριστά Πρότυπα: Humane Cosmetics Standard για καλλυντικά και είδη προσωπικής περιποίησης και Humane Household Products Standard για  προϊόντα νοικοκυριού. Στις ΗΠΑ και τον Καναδά υπάρχει ένα Πρότυπο Corporate Standard of Compassion for Animals, που τα καλύπτει όλα. Με βάση τα παραπάνω η επιχείρηση πρέπει να:

1) μην κάνει πειράματα σε ζώα για το τελικό προϊόν
(2) μην χρησιμοποιεί συστατικά τα οποία έχουν δοκιμαστεί σε ζώα
(3) μην αναθέτει σε άλλες επιχειρήσεις να κάνουν πειράματα σε ζώα για λογαριασμό της

(4) δηλώσει ένα συγκεκριμένο έτος από το οποίο και μετά κανένα από τα προϊόντα της ή τα συστατικά που χρησιμοποιεί δεν θα έχουν ελεγθεί σε ζώα (fixed cut-off date) και όχι "μετακινούμενη ημερομηνία" (movable cut-off date) του τύπου "τα συστατικά δεν έχουν ελεγχθεί σε ζώα κατά τα τελευταία 5 χρόνια" (συνήθως σημαίνει ότι αγοράζει από προμηθευτές που κάνουν σήμερα πειράματα σε ζώα αλλά τα συστατικά που χρησιμοποιεί η εταιρεία έχουν δοκιμαστεί 5 χρόνια πριν κ.ο.κ).
Η επιχείρηση για να πιστοποιηθεί περνάει από έλεγχο στα βιβλία και τις διαδικασίες της και ελέγχονται και όλοι οι προμηθευτές της. 

Τα προϊόντα αυτών των επιχειρήσεων είναι απολύτως ασφαλή γιατί υπάρχουν εγκεκριμένες και ακριβείς μέθοδοι για  δοκιμή προϊόντων και συστατικών χωρίς τη χρήση ζώων (π.χ. καλλιέργειες ιστών). 

Επιχειρήσεις με το αυθεντικό σήμα leaping bunny είναι λίγες. 

Οι δηλώσεις "Not tested on animals", "Αυτό το προϊόν δεν έχει δοκιμαστεί σε ζώα", "Against animal testing", "Cruelty-free", συνήθως αφορούν το τελικό προϊόν, και όχι τα συστατικά του προϊόντος.

Παραδείγματος χάριν, πολλά προϊόντα που εμφανίζονται στους καταλόγους της ΡΕΤΑ δεν είναι cruelty-free:
Για να μπει μία επιχείρηση στον κατάλογο της ΡΕTA στέλνει μία γραπτή δήλωση στην ΡΕΤΑ που δηλώνει ότι δεν κάνει "μη απαραίτητα" πειράματα, ούτε αναθέτει σε άλλες επιχειρήσεις την διεξαγωγή τους, τόσο για τελικά προϊόντα, όσο και για συστατικά, χωρίς όμως αυτό να ελέγχεται από την ΡΕΤΑ (σε κάθε έκδοση του καταλόγου της PETA υπάρχουν αρκετές μετακινήσεις επιχειρήσεων).

Για να μπει μπει μία επιχείρηση στους καταλόγους leaping bunny αυτή και οι προμηθευτές της περνάνε από αυστηρό έλεγχο από την CCIC ή την BUAV, για να επιβεβαιωθεί ότι η επιχείρηση και οι προμηθευτές της έχουν σταματήσει για πάντα (από ένα σταθερό χρονικό σημείο και μετά) την εμπλοκή τους σε πειράματα με ζώα.

Ένας τρόπος πίεσης για προϊόντα cruelty free είναι οι καταναλωτές να ζητήσουν από επιχειρήσεις να εφαρμόσουν το Πρότυπο Humane Cosmetics Standard

Για την Ιστορία
Το 1996 η PETA συμμετείχε στον συνασπισμό CCIC που μαζί με την ECEAE δημιούργησε το Leaping Bunny με βάση το οποίο θα έπρεπε οι επιχειρήσεις να πιστοποιούνται. Η PETA ωστόσο συνέχισε να βάζει στον κατάλογό της μη-πιστοποιημένες επιχειρήσεις και έτσι αποχώρησε από την CCIC.




Πόσο αλήθεια, πόσο ψέματα είναι όλα κανένας δεν γνωρίζει, γι'αυτό δεν πρέπει να σταματάμε να ψάχνουμε


AddThis Social Bookmark Button

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More